آدم صبح هستید یا عصر؟
just u!
kho0o0shhal misham hamito0r ke matalebo0 mikho0nid nazaram bedido 2 khabar name ozv shidd!
درباره وبلاگ


be webloge man kho0sh omadid !khoshhal misham ke nazar bedido0 2 khabarname ozv shid.ageam bam kari dashtid baram off bezarid!hana_009800@yahooo.com.age az mataleb kho0sheto0n naumad begido0 zekr ko0nid tarjih midid che matalebi bezaram.

پيوندها
chelsiafc
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ............! و آدرس just.dance.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 166
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
hana

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
پنج شنبه 15 دی 1390برچسب:, :: 16:26 :: نويسنده : hana

۱- سحرخیزها باهوش ترند یا دیربه خواب رونده ها؟ جالب است که بدانید پژوهش های روانشناسی جالبی در طی سال ها در مورد ریتم های شبانه روزی ما صورت گرفته است. خیلی از ماها، آدم ها صبح هستیم، یعنی تمرکز و بازده کاری و حتی خلقمان در صبح بهتر از عصر است، بعضی هامان هم البته عصرها به مراتب بهتری هستیم.

 

یکی از نکاتی که در این پژوهش های مورد بررسی قرار گرفته است، رابطه بین هوش و «آدم صبح یا عصر» بودن است.

 

در جریان یکی از این تحقیقات ۴۲۰ نفر که آدم صبح یا عصر بودند، مورد بررسی قرار گرفتند و با استفاده از تست های سنجش ضریب هوشی مورد بررسی قرار گرفتند، نتیجه تحقیق جالب بود: بر خلاف باور سنتی جامعه، آنهایی که در ساعات عصر، بهتر هستند، ضریب هوشی بالاتری نسبت با آدم های صبح دارند!

 

همین نتیجه منشأ بحث ها و تئوری هایی در مورد ماهیت توانایی های شناختی آدمی شده است.

 

۲- تأثیر آدم صبح یا عصر بودن بر میزان کارایی: خیلی وقت ها من شخصا در این مورد فکر کرده بودم که واقعا آدم صبح یا عصر بودن، چه میزان بر توانایی و کارایی ما در صبح یا عصر تأثیر می گذارد.

 

فرض کنید که شما آدم عصر باشید و بعد طبق روال معمول همه امتحانات خود را مجبور باشید، صبح ها بدهید. در این صورت آیا پیش نیامده که آرزو کرده باشید، ای کاش امتحان ها عصرها برگزار می شد.

 

اما فقط عملکرد ذهنی نیست که تحت تأثیر آدم صبح یا عصر بودن قرار می گیرد، عملکرد بدنی و ورزشی هم از این امر مستثنی نیست. در این مورد یک تحقیق جالب انجام شده است:

 

در این تحقیق بازیکنان لیگ بیسبال آمریکا به دو دسته که آدم صبح یا عصر بودند، تقسیم شدند. معلوم شد که عملکرد آنها از لحاظ میزان موفقیت در پرتاب ها تحت تأثیر زمان مسابقه قرار می گیرد. البته به سبب کم بودن تعداد کسانی که در تحقیق شرکت داده شده بودند، این تحقیق از لحاظ آماری معتبر نیست. اما می تواند به ما نشان بدهند که می تواند چنین تقاوت عملکردی را در آینده اثبات کرد.

 

۳- تفاوت شخصیتی سحرخیزها و جغدهای شب: در جریان یک تحقیق جالب دیگر ۳۴۶ دانش آموز آلمانی شرکت داده شدند، نخست با استفاده از تست های استانداردی نوع ریتم شبانه روزی آنها مشخص شد و بعد با تست دیگری به نام TCI، خلق و خوی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

 

معلوم شد که: آنهایی که آدم صبح هستند، کوشاترند و میزان همکاری و مشارکت بیشتری در کارها دارند، در حالی که آنهایی که آدم عصر هستند، آدم های کنجکاوتری هستند که بیشتر در پی یافتن چیزهای تازه هستند.

 

۴- کدام دسته رفنار فراکنشی دارند، خلاق ترند و برونگراتر هستند؟ باز هم بر اساس تحقیقی که روی ۳۶۷ دانش آموزی انجام شد معلوم شد که آنهایی که آدم عصر هستند، برونگراتر و خلاق ترند، در حالی که آنهایی که آدم صبح هستند، رفتار فراکنشی یا proactivity بیشتری دارند و در مقایسه با آدم های عصر خوش بین ترند. proactivity یعنی اینکه کسی در کار و زندگی، در مقابل وضعیت ها و مشکلات، بیشتر کنشگر باشد تا واکنش دهنده و بتواند با پیشبینی و طرح ریزی کارها، سررشته امور را در دست بگیرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: